İstanbul Gezi Günlüğü (2023) – Bölüm 4

17 Ekim 2023, Salı

İstanbul gezimizin 8 gününde Melih de bize katılmaya karar verdi. Böylece Cansın, Esma ve Melihle birlikte güzel bir kahvaltının ardından metro ile Kadıköy, ardından da vapurla Beşiktaş’a geçtik.

Yolculuk sırasında Kız Kulesi ve Topkapı Sarayı’nın bulunduğu bölge çok güzel görünüyordu.

Saat 14.30’da Dolmabahçe Sarayı’ndaydık. İlk kez İstanbul’a geldiğimde buraya geldiğim haricinde hiçbir ayrıntıyı hatırlayamıyorum. O yüzden sanki ilk kez buradaydım! 🙂

Müzekartla girişi yaptık fakat harem bölümü için ayrıca bir bilet alınması gerekiyordu. 16’da müze kapanacağı için “zaman kalırsa bilet alalım” dedik.

Sarayın bahçesi gerçekten çok güzeldi.

Sultan Abdülmecid tarafından inşa ettirilen sarayın yapımı 1843 yılında başlayıp 1856 yılında bitirilmiş.

Çok güzel eşyaların ve gayet keyifli manzaraları olan odaların bulunduğu saray oldukça büyüktü. Atatürk’ün vefat ettiği oda oldukça etkileyiciydi.

Ayrıca merdivenler, avizeler, eşyalar… Oldukça güzel parçalar ve ayrıntılar vardı.

Yaklaşık 1 saat sonra saraydan çıktık ama harem bölümü için zaman kalmamıştı. Biz de kızları bahçede bırakıp Melih’le Millî Saraylar Resim Müzesine geçtik.

Dolmabahçe Sarayı Veliahd Dairesi’nde yer alan müzede oldukça çok eser vardı.

Müze ayrıca son dönem Osmanlı sarayının resim beğenisini, Türkiye’de Batılı anlamda ilk tablo koleksiyonunun oluşumunu ve gelişimini yansıtan tek müze olmuş.

Müzeden sonra kızlarla muhteşem boğaz manzaralı bahçede biraz dolaşıp, laklak edip fotoğraflar çektikten sonra vapurla Kadıköy’e geçtik.

Melih’in önerisiyle Bağdat caddesindeki Craft Beer Lab’taydık. Pizza eşliğinde birkaç bira denedik ve bol muhabbetle güne noktayı koyduk.

18 Ekim 2023, Çarşamba

Sabah kahvaltının ardından evdekilere misafirperverliklerinden ötürü teşekkür edip Cansın’la düştük yollara.

Bolu tüneli kapalı olduğu için tek şeritli eski yoldan Ankara’ya dönmek oldukça nostaljikti doğrusu.

Akşam 20’de evdeydik. Çok güzel bir geziyi daha sonlandırmıştık.

Anı Videolarımız;

İstanbul Gezi Günlüğü (2023) – Bölüm 1’i okumak için tıklayın…

İstanbul Gezi Günlüğü (2023) – Bölüm 2’yi okumak için tıklayın…

İstanbul Gezi Günlüğü (2023) – Bölüm 3’ü okumak için tıklayın…